10 taisyklių, kurių laikosi sveika šeima

sveika šeima ARimex

Neišalkite
Sveikas svoris išlaikomas valgant, ne badaujant. Reguliariai nepavalgius, tapsite nepasotinamai alkani ir iššauksite staigų grelino – alkio hormono – išsiskyrimą. Bėda ta, kad grelinas stabilizuojasi tik praėjus 30 minučių nuo valgymo, tad per šį laiką savo tuščią skrandį spėsite apkrauti nereikalingu papildomu maistu. Specialistai rekomenduoja visuomet po ranka turėti riešutų ar džiovintų vaisių, kad, esant poreikiui, būtų galima greitai ir skaniai užkąsti.
Valgykite pusryčius ir pietus
Niekas nepadaro tiek geros įtakos, kiek rutina. Kasdien valgydami sveikus pusryčius ne tik jausitės geriau, bet ir išsiugdysite įprotį, o paprasti ir reguliarūs kasdien gaminami patiekalai palengvins apsipirkimą. Pradėkite dieną paprastais pusryčiais, o pietums rinkitės lengvą sriubą ir nedidelį sumuštinį.
Sportuokite kasdien 20 minučių
Tai geriausia daryti namuose, nes neeikvosite laiko kelionei. Paprasti pratimai puikiai veikia ir leidžia pasiekti tikslų – juk 20 minučių gali skirti kiekvienas.
Parinkite šeimai maistą
Dažniausiai maistą renkamės neplanuodami – tiesiog prekybos centruose. Jei parduotuvėje nusipirksite traškučių ar sausainių, juos tikrai suvalgysite su vaikais, jei jiems drausite, šie jų norės dar labiau. Tiesiog nepirkite saldumynų, juos keiskite riešutais, vaisiais, daržovėmis – išalkę vaikai juos mielai valgys.
Vakarienę valgykite kartu
Tyrimai rodo, kad norint, jog vaikai suprastų maisto svarbą organizmui, ypač efektyvu visiems valgyti kartu. Šis paprastas ritualas ne tik pagerina vaikų valgymo įpročius, bet ir jų mokymosi rezultatus bei gebėjimą atsiverti tėvams. Kas vakarą kartu valgantys šeimos nariai sukuria harmoniją, svarbią ilgalaikei sveikatai. Jei negalite vakarieniauti, tebūna pusryčiai – tai vistiek jūsų šeimos laikas kartu.
Kasdien kartu žaiskite
Judėjimas – nesenstanti sveikos gyvensenos dalis: visi kartu tvirtinkite raumenis šokdami ar žaisdami kamuoliu.
Tegu vaikai jus kontroliuoja
Pakalbėkite su vaikais apie protingo valgymo tikslus ir padrąsinkite juos įsikišti, jei kada patys nuklysite iš kelio. Taip jie jausis esantys pokyčio dalimi ir apie sveiką mitybą negalvos, kaip apie jiems primestą prievolę.
Skaitykite pasakas prieš miegą
Skaitykite pasakas mažiesiems, su vyresniais kalbėkitės apie jų dieną. Laikas prieš miegą yra ypatingas – pavargę vaikai bus linkę atviriau pasipasakoti bei priimti jūsų pamokymus.
Susikurkite miegojimo tradiciją
Geras nakties miegas prailgina jaunystę. Miegamąjį laikykite vėsų ir tamsų, jame neturėtų likti vietos jokioms technologijoms. Jei nepavyksta užmigti per 15 minučių, nesikankinkite – geriau išlipkite iš lovos ir miegojimui ruoškitės medituodami ar skaitydami knygą.
Ryšys lovoje
Pilnavertis intymus gyvenimas gali pailginti gyvenimo trukmę net 3 metais. Artumas, gulint apsikabinus kitą žmogų, stiprina ne tik santykius, bet ir sveikatą.


Produktai, susiję su šiuo straipsniu
Energetinė vertė, kcal Baltymai, g Angliavandeniai, g iš kurių cukrus, g Riebalai, g iš kurių riebalų rūgštys, g Skaidulos, g Natris (druska), g
ananasai2 1GO DŽIOVINTŲ VAISIŲ IR SĖKLŲ MIŠINYS 395 7,2 67,9 61,7 10,1 3,4 1,8 0,5
Razinos2 1GO DŽIOVINTŲ UOGŲ MIŠINYS 320 2,9 75,6 71,5 0,5 0 1,0 0
cashew2 1GO RIEŠUTŲ IR DŽIOVINTŲ VAISIŲ MIŠINYS 482 7 56,7 45,4 24,5 5,4 3,1 0,2
Naujienų užsisakymas
Jei ši informacija tau pasirodė naudinga, užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį ir gauk straipsnius šia tema tiesiai į el. paštą ar telefoną.