100 dalykų, pakeisiančių besaikį valgymą

8354

Išgerkite stiklinę vandens, pakalbėkite su draugu, ką nors pabučiuokite ar tiesiog rėkite. Yra daug dalykų, kuriuos galima daryti tada, kai užplūsta nevaldomas noras suvalgyti pyrago gabalėlį arba, pripažinkime, visą pyragą…

Knygos „Eat What You Love, Love What You Eat“ (liet. „Valgyk tai, ką myli, mylėk tai, ką valgai“) autorė m. dr. Michelle May surinko dar 96 patarimus ir užpildė visą šimtuką dalykų, kuriuos galima daryti vietoje valgymo. Pats sąrašas, iš tiesų, nėra skirtas nevalgymui iš principo. Jo esmė – nevalgymas tada, kai žmogus net nėra alkanas. Tai susiję su produktyvesniu būdu susidoroti su maisto troškimu, kai tas noras nėra paremtas fiziniais poreikiais.

„Nemažai žmonių valgo dėl to, kad jiems nuobodu, jie kažko nenori ar užplūsta negeros emocijos – visa tai bandoma išspręsti valgymu, – sako knygos autorė. – Kai atsiranda paruoštukas būdų, kaip save suimti į rankas ir kuo užimti mintis vietoje valgymo, žmonės labiau susikoncentruoja į tuos poreikius, kurių jiems iš tiesų reikia. Paprasčiausia – tai tiesiog dėmesio nukreipimas nuo maisto prie kitų veiklų tol, kol žmogus iš tiesų pasijus alkanas“.

Taigi kada reikia nukreipti savo dėmesį? O kada iš tiesų reikėtų pavalgyti? Kai tik smogia „alkis“, knygos autorė rekomenduoja keletą minučių luktelti ir pasvarstyti apie užplūdusį jausmą ir mintis. Jei supratote, kad „taip, skrandis dejuoja iš alkio ir man trūksta energijos“ – greičiausiai, reikėtų pavalgyti. Tačiau jei jūsų burna išdžiūvusi, neprisimenate, kada paskutinį kartą gėrėte vandens ar galvojate apie darbą, jaučiate stresą ir nuovargį, greičiausiai tai ne alkis, tad reikėtų susirasti kitos veiklos. Pabandykite ką nors suorganizuoti, išsikelkite naują tikslą ar tiesiog išsiliekite.

Bandydami atrasi jums tinkančią taktiką, galite pasinaudoti žemiau pateiktu dr. Michelle May sudarytu sąrašu. Pradėkite nuo veiklos išsirinkimo – apibraukite sąraše esančias, jums patinkančias, veiklas. Išsirinkite kelis dalykus, kuriuos galėtumėte atlikti vos per kelias minutes, taip pat – keletą, kurie užimtų jus ilgesniam laikui, kai esate vienas namuose ar už lango lyja. Dar viena veiklos rūšis, kurią būtina išsirinkti – užsiėmimai, kuriuos darydami tiesiog fiziškai negalėsite valgyti (pavyzdžiui, plaukimas, grojimas instrumentu ar nagų lakavimas).

Pasidarykite masažą | Įsivaizduokite save energingą | Pavaikštinėkite aplink savo namus | Paskambinkite draugei | Sudarykite 10 priežasčių sąrašą, kaip aktyviau leisti laiką | Paskaitykite vaikui knygą | Sudarykite darbų sąrašą | Pašokite truputį | Suplanuokite atostogas | Pamąstykite apie savo kūną, širdį ir protą – ko jie norėtų | Brūkštelkite padėkos raštelį kam nors | Nueikite miegoti anksti | Paskaitykite gerą knygą | Pildykite savo sąmoningumo dienoraštį | Pasidarykite manikiūrą ar pedikiūrą | Suplanuokite šeimai sveiką vakarienę | Panaršykite internete | Pabaikite neužbaigtą projektą | Pavedžiokite šunį | Pabandykite suvokti savo jausmus | Pradėkite savanoriauti | Susigalvokite naują hobį | Išsivalykite dantis | Įsirašykite mėgstamą serialą, kad pažiūrėtumėte sportuodami | 5 kartus giliai ir lėtai įkvėpkite ir iškvėpkite | Mokykitės groti instrumentu | peržiūrėkite sąskaitas | Suplanuokite vakarėlį | Sukalbėkite maldą | Nusipirkite gėlių | Padarykite kelis pritūpimus | Paskambinkite tam, ką mėgstate | pasipjaustykite daržovių, kad turėtumėte po ranka | Nusistatykite prioritetus | Išbandykite naują šukuoseną | Padarykite kam nors masažą | Užrašykite, kodėl šią savaitę savimi didžiuojatės | Išvalykite perkrautus stalo stalčius | Pažaiskite su vaikais | Raskite naują vaikščiojimo maršrutą | Rėkite! | Pasisodinkite prieskonių | Išgerkite stiklinę vandens | Pabučiuokite ką nors | Pasimatuokite naujų drabužių | Paskaitinėkite darbui naudingų straipsnių | Peržiūrėkite senas nuotraukas | Išsinuomokite filmą | Pauostykite rožių | Nusiplaukite automobilį | Pakramtykite gumos | Suplanuokite pasimatymą su ypatingu žmogumi | Perskaitykite knygą „Valgykite, ką mylite, mylėkite, ką valgote“ | Pasimėgaukite karšta vonia | Atnaujinkite savo kalendorių | Atsikratykite nemalonių pojūčių | Pastatykite ką nors | Pasirūpinkite senesniu žmogumi | Padirbėkite sode | Pradėkite kalėdinių dovanų sąrašą | Suskaičiuokite savo palaiminimus | Parašykite laišką | Sulankstykite skalbinius | Pasiklausykite savo vidinio balso | Nusnūskite | Atlikite nedidelius buities darbus | Planuokite savo biudžetą | Pasivažinėkite dviračiu | Pasitikrinkite savo el. pašto dėžutę | Pasakykite apie save ką nors teigiamo – nuolat kartokite tai | Išmaudykite šunį | Pradėkite įgyvendinti projektą, apie kurį seniai svajojate | Nusiųskite gimtadienio atviruką | Pamedituokite | Išbandykite naują receptą | Pažaiskite kortomis | Išsikelkite tikslus | Atnaujinkite savo makiažą | Apkabinkite ką nors | Perstumdykite baldus | Vaikščiokite 

Naujienų užsisakymas
Jei ši informacija tau pasirodė naudinga, užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį ir gauk straipsnius šia tema tiesiai į el. paštą ar telefoną.