15 būdų nepersivalgyti per šventes

63595

Šventės yra smagios ir jas reikia švęsti, o kokia gi šventė be maisto? Net ir norėdami saikingai vaišintis pasiduodame nusistovėjusiems šventinių vaišių stereotipams, tuo pat metu jausdami baimę, nerimą ir stresą. Kaip mėgautis šventėmis nepersivalgant? Štai 15 patarimų:

1. Apsibrėžkite, kas yra „pakankamai“. Lengva patekti į „šventės, todėl valgau, ką noriu!“ spąstus su pažadu sau, jog persivalgius per didžiąsias metų šventes, sausį bus galima pasilaikyti dietos. Jei neleisite sau mėgautis ypatingais švenčių patiekalais, būtinai po to persivalgysite. Todėl tinkamiausias sprendimas būtų leisti sau valgyti „pakankamai“. Tai reiškia, kad turite rasti ant vaišių stalo, kam tiesiog negalite atsispirti, pavyzdžiui, firminei anytos bulvių košei ir moliūgų pyragui, bet tuo ir apsiriboti. Mėgaukitės mėgstamais patiekalais nepadaugindami. Tai bus sveikas mėgavimasis.

2. Nepergyvenkite dėl valgymo švenčių metu. 500 papildomų kalorijų, kurias suvartosite valgydami bulves, jūsų organizmui nepakenks. Jam kenkia nerimas dėl papildomų kalorijų. Mokslininkai tai vadina „nerimu dėl malonumo“. Kai suskirstome maistą į „gerą“ ar „blogą“, valgydami „blogąjį“ blogai ir jaučiamės. Kaskart, kai kandame pyrago riekę ar duonos gabalą jaučiamės kalti. Pasak Marco Davido, „The Slow Down Diet“ autoriaus, dėl šio nerimo mūsų organizmas patiria stresą, kuris virsta papildomu svoriu. Ir atvirkščiai, kai atsipalaiduojate ir mėgaujatės maistu nejausdami kaltės, jūsų organizmas veikia optimalaus virškinimo režimu, užuot vertęs skanėstus riebaliukais ant jūsų klubų.

3. Klausykitės savo kūno. Iš dalies, valgydami skanėstus jaučiamės kalti todėl, kad jų persivalgome. Neperženkite ribų. Pajuskite subtilų skirtumą tarp sveiko ir nesveiko mėgavimosi: po papildomo pyrago kąsnio jūs apsunksite, o po papildomos porcijos jausite mieguisti ir apsilpę. Klausykitės savo kūno ir jis jums pasakys, kada jau gana. Nors tuo metu jūsų protas dar ragins valgyti.

4. Mėgaukitės maistu. Kai praryjame maistą beveik nekramtydami, mūsų smegenys tai supranta kaip „manęs nepamaitino“. Jos ir toliau trokš maisto, o tai lems persivalgymą. „Pakeisti elgseną – ne valios, bet įsiklausymo klausimas“, – sako dietologas Marcas Davidas. Mėgaudamiesi maistu, pasisotinsite mažesniu jo kiekiu. Valgydami susitelkite į maisto skonį, konsistenciją ir aromatą.

5. Pradėkite saikingai. Posakis „akys didesnės už skrandį“ ne iš piršto laužtas. Didelės lėkštės ir didelės porcijos skatina valgyti daugiau. Įsidėkite mažesnę porciją, o jeigu ją suvalgę vis dar jausitės alkani, suvalgykite dar truputį.

6. Nepamirškite likučių svarbos. Per šventes dažniausiai valgome ypatingą maistą. O per didžiąsias metų šventes – ir tik kartą per metus valgomus patiekalus. Tai gali sukelti retos progos pojūtį, todėl, užuot viską suvalgę iškart, paskirstykite šventinį maistą visam švenčių laikotarpiui.

7. Būkite pasirengę. Jeigu žinote, kad per šventes įprastai persivalgote, susiplanuokite dieną. Pavyzdžiui, jeigu žinote, kad nebus patiekta šviežių daržovių, atsineškite salotų. Jeigu esate vegetaras, atsineškite patiekalą, kurį galėsite valgyti, kai kiti valgys kalakutą.

8. Valgykite reguliariai ir anksčiau. Jeigu jūsų šeima tradiciškai šventinę vakarienę valgo 18 val., tą dieną valgykite įprastus pietus ir pusryčius. Tai padės jums išvengti persivalgymo per vakarienę. O vakarienę bet kokiu atveju paankstinkite, kad dar viršinimas būtų aktyvus.

9. Pirmiausiai galvokite apie save. Negalite visiems būti geras, todėl, jei kas nors primygtinai siūlo paragauti patiekalo, kurio jūs nenorite, arba prikrauna jūsų lėkštėn valgio, galite pasakyti „ne“. Pirmiausia paisykite savo, o ne šeimininkės poreikių. Nieko blogo mandagiai atsisakyti maisto.

10. Raskite pusiausvyrą. Jei esate įpratęs valgyti atsižvelgdami į išorinius veiksnius (kai valgo ir kiti, net jeigu nejaučiate alkio), tada gali būti sunku liautis valgius, kitiems mėgaujantis maistu. Tokiu atveju galite atsistoti nuo stalo ir persėsti prie židinio, nueiti į vonią ar pan. Darykite tai, ko reikia, kad pasirūpintumėte savimi.

11. Išeikite iš virtuvės. Kai jus supa pagundos, naudinga laikytis atokiau nuo maisto. Sočiai pavalgę išeikite iš namų. Tai privers jus pajudėti, paspartinti virškinimą ir atitrauks mintis nuo maisto.

12. Galvokite ne tik apie maistą. Šventinę nuotaiką galima sukurti ir be valgio. Žaiskite stalo ar kortų žaidimus. Pasižiūrėkite šventinį filmą. Padėkite suplauti indus ir pabendraukite su tetomis virtuvėje. Kurkite meilės ir jus jungiančio su artimaisiais ryšio jausmą nesusitelkdami į maistą.

13. Mylėkite savo šeimą tokią, kokia ji yra. Kartais persivalgymą lemia ne pats maistas, bet mintys, su kuriomis ateiname prie šventinio stalo. Negalvokite apie savo lūkesčius šeimai. Mylėkite savo šeimos narius tokius, kokie jie yra.

14. Kurkite su maistu nesusijusį malonumą. Maistas – pirmas būdas suteikti sau malonumo. Tačiau kas be maisto suteikia jums džiaugsmo per šventes? Gal švenčių metu jums patinka išsimiegoti ir atsikėlę vėliau nei septintą ryto jausitės lyg būtų šeštadienis.

15. Nesiekite tobulybes. Jei ko nors ir galime pasimokyti iš prancūzų, tai, kad nuo mėgavimosi maistu iki sveikatingumo – ilgas kelias. Nes niekas nevalgo tobulai. Ir jei labai labai stengsitės, tiesiog išprotėsite. Tad atsipalaiduokite. Maistas – ne tik kalorijos, baltymai arba riebalai, bet ir džiaugsmas bei maitinimasis. Sukurkite savą maisto kultūrą, kuri atitinka jūsų organizmo poreikius. Išsilaisvinkite nuo dietų varžomo mentaliteto, nes taip mąstant jums niekad nebus ramu. Tiesiog sumažinkite tempą, įsiklausykite į savo organizmą ir mėgaukitės maistu.

 

Naujienų užsisakymas
Jei ši informacija tau pasirodė naudinga, užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį ir gauk straipsnius šia tema tiesiai į el. paštą ar telefoną.