6 būdai ugdyti savidrausmei

savidisciplina

Tikriausiai restorane užsisakydamas pietums tik salotas su vištiena ne kartą girdėjote ką nors iš aplinkinių sakant: „Kaip tau gerai. Aš tai neturiu valios atsisakyti visų šių skanėstų…“ Greičiausiai jie mano, kad kai kurie žmonės gimsta su plienine valia, o jie patys tuo metu stovėjo eilėje prie kitų dalykų. Gera žinia, kad savidrausmės išmokstama.

2011 m. JAV buvo atliktas streso tyrimas, kurio 27% respondentų teigė, jog valios stoka buvo didžiausia kliūtis priimant sveikos gyvensenos pokyčius. Daugelis respondentų sutiko, kad jie galėtų greičiausiai padidinti savo užsispyrimą, o  didžioji dauguma teigė, kad turėdami daugiau savidrausmės, galėtų turėti daugiau laiko sau. Galbūt tai irgi galėtų būti tiesa. Pirmasis žingsnis į savidiscipliną – kasdienė praktika. Žemiau pateikiami 6 žingsniai, nuo ko pradėti.

1. Pripažinkite savo silpnybes – nesvarbu, ar tai pyragėlis kasdien po pietų laikantis dietos, ar socialinės žiniasklaidos kanalų tikrinimas kas dvi minutes – svarbiausia pripažinti, kas jus užkabina ir nepaleidžia. Pernelyg dažnai žmonės bando apsimesti neturintys trūkumų ar bando sumažinti jų neigiamą poveikį savo gyvenimui. Pirmas žingsnis į savidrausmę – aiškiai ir tiesiai sau pasakyti, kas jus pagauna ir trukdo išlikti disciplinuotam.

2. Sudarykite aiškų planą. Niekas atsibunda vieną dieną staiga turėdamas geležinę valią. Vietoj tokių svajonių reikia strategijos. Nesvarbu, ar norite išugdyti gerus įpročius, ar atsikratyti blogų, reikia parengti planą, apsibrėžiant žingsnius, padėsiančius pasiekti savo tikslus. O susidarius planą – griežtai jo laikytis. Šiandien buvo ilga diena ir dėl to neisite pabėgioti? Jūsų diena baigiasi tada, kai užbaigti visi tos dienos darbai.

3. Pašalinkite pagundas iš savo akiračio. Mes visi norėtume, kad turėtume pakankamai valios atsispirti net labiausiai viliojantiems gundymams, tik dažniausiai taip nebūna. Tad reikia elgtis paprasčiau – tiesiog pašalinti visas pagundas, kol bandote išsiugdyti tinkamus įpročius. Jei jūsų silpnybė yra Facebook paskyros tikrinimas kas kelias minutes, išjunkite internetą. Jei negalite atsispirti naujų daiktų pirkimui, eidami į prekybos centrą palikite kreditinę kortelę namuose ir pasiimkite tik nedidelį kiekį pinigų.

4. Toleruokite emocinį diskomfortą. Normalu, kad norisi išvengti skausmo, tik blogai, kai bandome pašalinti bet kokį diskomfortą. Ypač blogai, kai tai darome sutelkdami dėmesį į baimę ir sakydami, kad kažkas tikrai nepavyks. Iš tiesų dažniausiai galime ištverti daug daugiau nepatogumų nei patys manome. Stenkitės pajausti visas savo neigiamas emocijas ir didinkite toleranciją nuoboduliui, nusivylimui, liūdesiui ar vienatvei. Išgyvendami ir nesistengdami kuo greičiau pabėgti nuo neigiamų emocijų, irgi ugdysite savidrausmę.

5. Vizualizuokite ilgalaikius apdovanojimus. Tai darydami tikėtina, kad mažiau susitelksite į akimirkos džiaugsmus, o sieksite ilgalaikės naudos.

6. Efektyviai atsigaukite nuo klaidų. Būna dienų, kai savidrausmės laikytis lengviau nei kitomis. Jei praleidote treniruotę, suvalgėte bandelę, išleidote paskutinius pinigus nuostabiai suknelei, atleiskite sau ir negalvokite, kad nieko nesugebate. Svarbiausia – pripažinti savo klaidas ir pasiryžti kitą kartą padaryti geriau.

Nenuostabu, kad disciplinuoti žmonės atrodo įspūdingi – jiems sekasi viskas, ko tik imasi. Remiantis savidisciplinos studijomis, kiekvienas galime to išmokti ir kontroliuoti savo gyvenimą pasiekiant užsibrėžtus tikslus. Nuo ko pradėti? Nuo pirmo žingsnio šiandien ir nepasidavimo tą akimirką, kai bus sunkiausia.


Produktai, susiję su šiuo straipsniu
Energetinė vertė, kcal Baltymai, g Angliavandeniai, g iš kurių cukrus, g Riebalai, g iš kurių riebalų rūgštys, g Skaidulos, g Natris (druska), g
migdolai Migdolų riešutai 663,0 24,2 20,5 6,6 52,0 4,7 8,1 0,0
migdolai_k_s2 Kepinti ir sūdyti migdolų riešutai 639,0 27,7 20,7 4,7 45,9 6,9 16,0 0,2
Naujienų užsisakymas
Jei ši informacija tau pasirodė naudinga, užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį ir gauk straipsnius šia tema tiesiai į el. paštą ar telefoną.