Kodėl Jums reikalingi graikiniai riešutai?

graikiniai_lukst2

Graikiniai riešutai, be jų sudėtyje esančių vertingų baltymų ir skaidulų, taip pat laikomi ir puikiu bei sveiku alfa-linoleno riebalų rūgšties (toliau – ALR) šaltiniu. Vienas ketvirtadalis puodelio graikinių riešutų suteikia dienos ALR normą. Keleto naujausių tyrimų duomenimis, didesnis ALR padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentraciją kraujyje. Teigiamas poveikis pasireiškia per parą suvartojant 2 g ALR.

Šiuose riešutuose esanti amino rūgštis L-ARGININAS organizme virsta į azoto oksido junginį, kuris išplečia kraujagysles ir pagerina kraujo tekėjimą į visus raumenis. Graikiniai riešutai padeda gerinti kraujagyslių elastingumą. Beveik visas graikinius riešutus sudarantis VITAMINAS E priklauso gama-tokoferolio rūšiai, kuri, tyrimų duomenimis, padeda apsaugoti ląsteles nuo okisidacinės pažaidos. Suvalgyta porcija  graikinių riešutų (apie 28 g)  neutralizuos maiste esančius SOČIUOSIUS RIEBALUS, išlaikys lanksčias arterijas, ir nuslopins uždegimą. Be to, graikiniai riešutai organizmui suteikia MANGANO ir VARIO – mineralų, būtinų naikinti laisvuosius radikalus, sukeliančius ląstelių irimą ir priešlaikinį senėjimą.

KAIP GAUTI DAUGIAU NAUDOS?

  • Valgykite pusryčiams. Vietoj dribsnių sumaišykite saują smulkintų graikinių riešutų su medumi ir paprastu neriebiu jogurtu.
  • Naudokite su užkandžiais. Įberkite smulkintų graikinių riešutų į dribsnius, užberkite ant neriebių ledų, pakepintų daržovių ar salotų. Taip pat galite juos įmaišyti į virtus ryžius, viso grūdo kuskusą arba vištienos salotas.
  • Įberkite į vaisių kokteilį. Trintuvu arba virtuviniu kombainu sutrinkite iki vientisos masės vieną vidutiniškai prinokusį šaldytą bananą, 1 puodelį neriebaus vanilinio jogurto ir 1/4 puodelio graikinių riešutų.
  • Užkandžiaukite žiūrėdami televizorių. Vietoj traškučių ar sausainių užkandžiaukite graikiniais riešutais. Juos galite sumaišyti su viso grūdo dribsniais ir džiovintais vaisiais.
  • Naudokite padažuose. Į trintuvą arba virtuvinį kombainą suberkite 1 puodelį smulkintų graikinių riešutų, 1/2 puodelio paprasto neriebaus jogurto, 1 arbatinį šaukštelį Dižono (angl. Dijon) garstyčių, 2 skilteles nulupto česnako bei 2 valgomuosius šaukštus rapsų aliejaus ir trinkite iki vientisos masės. Ją naudokite vietoj padažų, pagamintų riebios grietinėlės pagrindu.

NAUDINGI PATARIMAI

Graikinius riešutus pirkite nepažeistais lukštais. Arba galite rinktis  fasuojamus nedideliuose maišeliuose. Riešutus galima laikyti Iki šešių mėnesių vėsioje, tamsioje ir sausoje vietoje. Siekdami sustiprinti skonį, lukštentus graikinius riešutus 15-20 minučių paskrudinkite orkaitėje, įkaitintoje iki 170° temperatūros. Paskrudintus riešutus laikykite sandariose talpose iki dviejų dienų.

 

Parengta pagal tiksliųjų mokslų magistrę ir registruotą dietologę Elizabeth M. Ward


Produktai, susiję su šiuo straipsniu
Energetinė vertė, kcal Baltymai, g Angliavandeniai, g iš kurių cukrus, g Riebalai, g iš kurių riebalų rūgštys, g Skaidulos, g Natris (druska), g
graikiniai_lukst2 Graikiniai riešutai 654,0 15,2 13,7 2,6 65,2 6,56 6,7 0,02
Naujienų užsisakymas
Jei ši informacija tau pasirodė naudinga, užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį ir gauk straipsnius šia tema tiesiai į el. paštą ar telefoną.