Gaminimas namuose leidžia deginti riebalus ir auginti raumenis

sveikas maistas arimex

Jei turite daug antsvorio, nuotaiką gadina vien mintis apie svorio metimą. Augdami įprantate prie tam tikro aktyvumo intensyvumo, tam tikros mitybos įpročių, galiausiai – kelnių dydžio, tad palaipsniui ir kūnas įpranta prie padidėjusio kūno svorio ir net nori jį išlaikyti. Tas pats galioja ir labai liesiems žmonėms, kurie nesvarbu kiek besuvalgytų, tiesiog negali priaugti svorio. Abiem atvejais dietos, tikriausiai, taip įgriso, kad susitaikėte su savo kūno mase ir forma.
Nauja arba, tiksliau, seniai pamiršta ir atgimusi sveikos gyvensenos mada žada, kad tiek mesti, tiek priaugti svorio bus žymiai paprasčiau. Ši mada – maisto gamyba: tam reikia skirti pusdienį per savaitę (geriausia sekmadienį) ir gaminti maistą dideliais kiekiais, kurio užteks visoms savaitės dienoms.
Kodėl tai veikia?
Privalumų yra net keletas. Pirmiausia, dauguma žmonių, net ir mėgstančių gaminti, neturi pakankamai laiko gaminti sveikų patiekalų keletą kartų per savaitę. Įsivaizduokite – savaitei įsibėgėjus, grįžtate vėlai po darbo namo, o šaldytuve – tuščia. Kyla didžiulė pagunda užsisakyti greito maisto ar pasišildyti pusgaminių, kurie ne tik nėra sveiki, bet ir nepadės numesti svorio. O dabar įsivaizduokite, kad grįžtate trečiadienį vakare namo, o šaldytuve jau yra pagaminto sotaus maisto, kurį belieka pasišildyti – kiek tikėtina, kad bėgsite į kebabinę ar užsisakysite picos?
Dar vienas privalumas – sutaupote laiko ir pinigų. Maisto gamybai paskyrę keletą valandų vieną dieną, galite iškepti visą skardą vištienos kulšelių, didelį indą skanaus troškinio ar išvirti puodą sriubos. Variantų yra daugybė, bet principas vienas – sutaupote, nes perkate dideliais kiekiais ir rečiau lankotės parduotuvėse. Sutaupytą laiką pastebėsite visą savaitę, kai šildydami maistą tetruksite vos kelias minutes.
Paklausite, kaip tai susiję su svorio metimu ar priaugimu? Viską lemia suvartotų ir sudegintų kalorijų santykis: jei sudeginame daugiau nei suvartojame, svoris krenta, jei mažiau – kyla. Tačiau ši paprasta teorija praktikoje yra kiek sudėtingesnė, nes dauguma žmonių nė neįsivaizduoja, kiek kalorijų gauna su maistu.
Dažniausiai ši problema kyla dėl porcijų dydžio: kiek kalorijų buvo sumuštinyje, kurį sukramsnojote pietums, arba picoje, kurią valgėte vakarienei? Galima naudotis svarstyklėmis ir pasverti kiekvieną daržovę ar mėsos gabalėlį, bet toks darbas gali išvesti iš kantrybės. Teisingas sekmadieninis maisto gaminimas negalimas be svarstyklių, tik sverti reikės ne kiekvieną porciją, o visą gaminamo produkto kiekį ir po to tiesiog atlikti paprastą dalybos veiksmą. Pavyzdžiui, jei gaminsite ryžių ir vištienos krūtinėlių, pasverkite ir apskaičiuokite visų ryžių ir visos vištienos kalorijų kiekį, o sumą padalinkite iš porcijų skaičiaus.
Jei gamindami naudosite ir specialias mobiliąsias programėles mitybos stebėsenai, savaitės pabaigoje žinosite tikslius kalorijų ir maisto medžiagų, kurias gavote su maistu, kiekius. Tuomet nebenustebins ir užlipus ant svarstyklių matomi skaičiai.
Ko imtis?
Jums reikės pradinių maisto gaminimo įgūdžių (jei jų stokojate – pasižiūrėkite mokomųjų vaizdo klipų „Youtube“ svetainėje). Svarbus daiktas virtuvėje – svarstyklės, kuriomis sverkite, o ne bandykite atspėti gaminamo maisto svorį.
Taip pat reikėtų investuoti į plastikinius ir stiklinius indus pagamintam maistui laikyti arba galite naudoti restorane išsinešti duodamus indelius. Visi jie turi būti daugkartinio naudojimo, tinkami plauti indaplovėje, šildyti mikrobangų krosnelėje ir pakankamai dideli, kad sutalpintų visą reikalingą dienos porciją.
Maisto gamyba tėra įrankis – ji pati savaime nepadės numesti svorio ar užauginti raumenų, tačiau bendros anatomijos žinios – kiek baltymų turėtumėte suvartoti, kiek kalorijų jums reikia, – padės būti padėties šeimininkais.


Produktai, susiję su šiuo straipsniu
Energetinė vertė, kcal Baltymai, g Angliavandeniai, g iš kurių cukrus, g Riebalai, g iš kurių riebalų rūgštys, g Skaidulos, g Natris (druska), g
cashew2 1GO RIEŠUTŲ IR DŽIOVINTŲ VAISIŲ MIŠINYS 482 7 56,7 45,4 24,5 5,4 3,1 0,2
anakardziai_800plocio Anakardžių riešutai 609,0 23,3 24,1 6,0 46,0 8,4 3,0 0,02 (0,04)
migdolai Migdolų riešutai 663,0 24,2 20,5 6,6 52,0 4,7 8,1 0,0
migdolai_k_s2 Kepinti ir sūdyti migdolų riešutai 639,0 27,7 20,7 4,7 45,9 6,9 16,0 0,2
lazdynai lukstenti Lazdynų riešutai 718,0 17,6 14,9 3,4 63,2 4,5 9,6 0,0
Naujienų užsisakymas
Jei ši informacija tau pasirodė naudinga, užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį ir gauk straipsnius šia tema tiesiai į el. paštą ar telefoną.