Jei užkandžiauti, tai tik sveikai

ananasai2

Neretai girdime: „Kilogramai man „auga“ tik dėl užkandžių“, „Kaip maitintis sveikai, jei nuolat ką nors kramsnoju?“. Gera žinia mėgėjams užkandžiauti – tinkamai parinkti užkandžiai yra sveikos mitybos dalis. Tik ar tikrai kalbėdami apie juos visi galvoje turime vieną ir tą patį? Kartu sugriaukime populiariausius mitus apie užkandžiavimą.

Užkandis = antri pietūs. Norintiems sveikai maitintis, teks pamiršti užkandžius „bet kur ir bet kada“. Užkandžiaukite du kartus per dieną tarp pagrindinių valgymų – pusryčių ir pietų, pietų ir vakarienės. Patirtis rodo – įprasti dažniau valgyti ne taip sunku. Sunkiausia – neperlenkti lazdos su porcijomis. Vykite iš galvos mintį, kad užkandis – dar viena proga sukirsti kepsnį. Pasistenkite, kad kiekvieno sveiko užkandžio energinė vertė neviršytų 250 kcal.

Užkandis – draugas ir ryte, ir vidury nakties. Nebeužkandžiaukite po vakarienės, lovoje skaitydami knygą ar žiūrėdami televizorių. Naktį jūsų organizmas ilsisi, tad vėlyvųjų užkandžių perdirbti nespės.

Saldėsiai – ilgalaikis energijos užtaisas. Degtukas įsiplieskia greitai, bet greit užgęsta, o laužas dega ir šildo ilgai. Šis principas galioja ir užkandžiams. Saldūs užkandžiai, pavyzdžiui, bandelės, šokolado batonėliai yra energijos degtukai. Jie suteikia organizmui staigų energijos pliūpsnį, bet netrukus seka jo atoslūgis. Tad po tokių užkandžių galite greitai pasijusti alkani, pikti, mieguisti, bus sunku susikaupti. Sveiki užkandžiai, tokie kaip riešutai ar džiovinti vaisiai, organizme ilgam suteikia energijos. Jie turi daug maistingųjų medžiagų, bet ne per daug kalorijų.

Organizmas užkandžius užsisako pats. Sakote: „Ką galiu padaryti, jeigu mano organizmas nori nesveikų užkandžių?“, „Suvalgiau visą pakelį bulvių traškučių, nes norėjosi“? Stebėkite save.  Ar tikrai tokių užkandžių griebiatės tada, kai išalkstate?  O gal tuo metu jaučiate stresą, nuobodulį, liūdesį? Užuot slopinę emocijas maistu, stenkitės jas pakeisti. Gal pastebėsite, kad nebenorite šokolado batonėlio, dvidešimt minučių pabuvę gryname ore?

Svarbu kramtyti. Sveikais užkandžiais laikomus riešutus, sėklas ar džiovintus vaisius rinkitės atsižvelgdami į tai, kokių medžiagų jums trūksta, ar ką tądien ketinate veikti – būsite aktyvus ar ilsėsitės. Beje, riešutai ir džiovinti vaisiai „nesipyksta“, tad sveikam užkandžiui galite rinktis ir jų mišinius.

Sveikas užkandis   Kuo gali padėti organizmui (vitaminai ir mineralai)
Anakardžių riešutai Turi daug vitamino E, geležies, magnio, fosforo, kalio, cinko. Yra vitamino B6 šaltinis.
Lazdyno riešutai Turi daug vitamino E, vitamino B6, geležies, magnio, fosforo, kalio. Yra vitamino K ir cinko šaltinis.
Moliūgų sėklos Yra daug vitamino A.
Džiovintos spanguolės Mangano šaltinis.
Razinos Golden Fosforo šaltinis, turi daug kalio.

Produktai, susiję su šiuo straipsniu
Energetinė vertė, kcal Baltymai, g Angliavandeniai, g iš kurių cukrus, g Riebalai, g iš kurių riebalų rūgštys, g Skaidulos, g Natris (druska), g
Violetinio misinio sudetis 1GO DŽIOVINTŲ UOGŲ MIŠINYS (violetinis) 305 3,1 69 61 1,6 0,2 2,4 0,07
ananasai2 1GO DŽIOVINTŲ VAISIŲ IR SĖKLŲ MIŠINYS 395 7,2 67,9 61,7 10,1 3,4 1,8 0,5
Razinos2 1GO DŽIOVINTŲ UOGŲ MIŠINYS 320 2,9 75,6 71,5 0,5 0 1,0 0
cashew2 1GO RIEŠUTŲ IR DŽIOVINTŲ VAISIŲ MIŠINYS 482 7 56,7 45,4 24,5 5,4 3,1 0,2
razinos golden Razinos "Golden" 324,0 2,5 78,0 50,6 0,0 0,2 1,0 0,1
spanguoles Džiovintos spanguolės 347,0 0,1 82,4 65,0 1,4 0,1 2,1 0,0
anakardziai_800plocio Anakardžių riešutai 609,0 23,3 24,1 6,0 46,0 8,4 3,0 0,02 (0,04)
lazdynai lukstenti Lazdynų riešutai 718,0 17,6 14,9 3,4 63,2 4,5 9,6 0,0
Naujienų užsisakymas
Jei ši informacija tau pasirodė naudinga, užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį ir gauk straipsnius šia tema tiesiai į el. paštą ar telefoną.