Sveiki užkandžiai mokyklai

1GO mišiniai

Sveiki užkandžiai prisideda prie tinkamos mokinuko mitybos bei ugdo sveikos mitybos įpročius, praversiančius ateityje. Jeigu kartais atrodo, kad atžalai įsiūlyti sveikesnius užkandžius – neįmanoma, kartu išbandykite įvairių jų paruošimo būdų. Taip ne tik kartu praleisite laisvalaikį, bet ir išsirinksite mėgstamus, sveikus užkandžius. Patiekite juos linksmose lėkštėse kartu su spalvotomis servetėlėmis ar puodeliais, suorganizuokite degustacijos popietę, kurios metu vaikai galės balsuoti ir išrinkti savo mėgstamiausius sveikus užkandžius.

Vienas iš tinkamų užkandžių pasirinkimų – vaisiai

Vaisiai – natūraliai saldūs, todėl juos vaikai dažnai valgo neprieštaraudami. Vaikams patiks, jei vaisius patieksite supjaustytus griežinėliais, kubeliais ar skiltelėmis. Dar vienas variantas, kaip išradingiau patiekti vaikams vaisius – kartu pasigaminti vaisių salotas. Rinkitės skirtingų spalvų vaisius, juos valgyti bus kur kas smagiau!

Norint įvairovės, šviežius vaisius galima pakeisti džiovintais vaisiais. Vaikams dažnai patinka džiovinti abrikosai, obuoliai, spanguolės, razinos.

Nepamirškite sveikųjų grūdų!

Nors atrodo, kad vaikai valgo užtektinai grūdinių produktų, dažniausiai tie grūdai yra saldžiuose sausainiuose, pyragėliuose, dribsniuose ar kituose produktuose, kuriuose grūdai yra rafinuoti – juose gausu cukraus ar riebalų. Pasistenkite vaikams duoti pilno grūdo produktų, kuriuose daugiau ląstelienos, vitaminų ir mineralų nei rafinuotuose grūduose. Saldžius sausainius, pyragėlius ar traškučiai pasaugokite ypatingoms progoms.

Sunku išsirinkti tinkamus grūdinius produktus? Pasinaudokite mūsų pasiūlymais!

  • Trapučiai. Pilno grūdo trapučiai būna įvairiausių skonių. Juos galima valgyti vienus arba ant viršaus uždėti riekelę neriebaus sūrio ar užtepti žemės riešutų sviesto.
  • Ryžių paplotėliai. Rinkitės iš rudų, pilno grūdo ryžių pagamintų paplotėlių. Jų būna įvairiausių skonių, jie, kaip ir trapučiai, gali būti valgomi vieni arba su ant paplotėlio uždėtais skaniais priedais.
  • Pilno grūdo juoda duona. Pasirinkite mažai riebalų ir natrio druskų turintį kalakutienos kumpį ar keptą jautieną ir pagaminkite pietums sumuštinių. Perpjaukite juos per pusę, taip vaikui valgyti bus kur kas patogiau.
  • Spraginti kukurūzai. Rinktis reikėtų mažai riebalų turinčius spragėsius, kurie gaminami mikrobangų krosnelėse.

Riešutai – dar vienas puikus pasirinkimas užkandžiavimui

Riešutai turi nemažai kalorijų, todėl juos rekomenduojama maišyti kartu su kitais užkandžiais, pavyzdžiui džiovintais vaisiais. Žemės riešutai, migdolai, lazdynų ar anakardžių riešutai – rinkitės tik nesūdytus riešutus!

Mišinių pakuotės – ypač patogios ir skirtos kaip tik užkandžiavimui! Mišinių būna pačių įvairiausių – juose galima rasti nuo pilno grūdo dribsnių, žemės ar anakardžių riešutų, migdolų, saulėgrąžų, moliūgų sėklų iki džiovintų vaisių, pavyzdžiui, razinų, abrikosų, obuolių, ananasų ar spanguolių. Pabandykite paragauti ir iš anksto paruoštų mišinių, pavyzdžiui – 1GO, kur iš karto reikiama porcija riešutų ir džiovintų vaisių mišinio supakuota į vieną 50g patogų pakelį.

Atkreipti dėmesį: pasaulyje vis daugėja vaikų, kuriems riešutai sukelia alergines reakcijas. Prieš renkantis tokius užkandžius, reikėtų atidžiai įsitikinti, ar riešutai nesukels neigiamo poveikio vaiko sveikatai.

Prie sveikų užkandžių reikia ir tinkamų gėrimų!

Vanduo turėtų būti pagrindinis atsigaivinimo šaltinis užkandžiaujant. Jis numalšina troškulį ir visai neturi cukraus ar kalorijų. Jei vaikai jau įpratę užkandžiaudami užsigerti saldžiaisiais gėrimais, pradžioje atprasti gali būti kiek sunkoka.

Gazuoti gėrimai ne visada yra blogas pasirinkimas – gazuotas mineralinis vanduo taip pat puikiai tiks troškulio numalšinimui. Jame nėra cukraus, kalorijų ir kitiems gazuotiems gėrimams būdingo kofeino. Gazuotą vandenį galima gerti gryną arba skiesti su 100 proc. natūraliomis sultimis.

Priešpiečiaujant užsigėrimui tinka ir pienas. Jame yra kalcio ir vitamino D, kurie naudingi augančiam vaiko organizmui. Jei vaikai nemėgsta pieno, sultys – taip pat geras pasirinkimas, jei jos pagamintos iš 100 proc. vaisių, o jose nėra papildomai pridėta cukraus.

Gerų mokslo metų!


Produktai, susiję su šiuo straipsniu
Energetinė vertė, kcal Baltymai, g Angliavandeniai, g iš kurių cukrus, g Riebalai, g iš kurių riebalų rūgštys, g Skaidulos, g Natris (druska), g
Violetinio misinio sudetis 1GO DŽIOVINTŲ UOGŲ MIŠINYS (violetinis) 305 3,1 69 61 1,6 0,2 2,4 0,07
ananasai2 1GO DŽIOVINTŲ VAISIŲ IR SĖKLŲ MIŠINYS 395 7,2 67,9 61,7 10,1 3,4 1,8 0,5
Razinos2 1GO DŽIOVINTŲ UOGŲ MIŠINYS 320 2,9 75,6 71,5 0,5 0 1,0 0
cashew2 1GO RIEŠUTŲ IR DŽIOVINTŲ VAISIŲ MIŠINYS 482 7 56,7 45,4 24,5 5,4 3,1 0,2
razinos golden Razinos "Golden" 324,0 2,5 78,0 50,6 0,0 0,2 1,0 0,1
spanguoles Džiovintos spanguolės 347,0 0,1 82,4 65,0 1,4 0,1 2,1 0,0
saulegrazos Saulėgrąžų sėklos 622,0 22,5 21,5 1,7 49,0 5,2 2,7 0,0
migdolai Migdolų riešutai 663,0 24,2 20,5 6,6 52,0 4,7 8,1 0,0
migdolai_k_s2 Kepinti ir sūdyti migdolų riešutai 639,0 27,7 20,7 4,7 45,9 6,9 16,0 0,2
abrikosai2 Džiovinti abrikosai 296,0 4,6 67,2 47,5 0,5 0,0 2,3 0,0
lazdynai lukstenti Lazdynų riešutai 718,0 17,6 14,9 3,4 63,2 4,5 9,6 0,0
Naujienų užsisakymas
Jei ši informacija tau pasirodė naudinga, užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį ir gauk straipsnius šia tema tiesiai į el. paštą ar telefoną.